sandraHaugesittliv -

Nordmenn sitter i ro 13 (!!) timer for dagen!



Heei Bloggen! hihi

 

Jeg er så trøtt at jeg holder på å sovne i skrivende stund. Det har vært en ganske aktiv dag, akkurat slik jeg liker det. 

Jeg og sønnen min har vært på fjellet idag, Lyshornet for de som er kjent i Os. Vi møtte så mange positive mennesker på turen, det er så motiverende og koselig når folk kommenterer hvor sprek du er. Jeg blir skikkelig glad når jeg treffe glade og positive mennesker. Det er en av hovedgrunnene til at jeg liker å gå i fjellet, der hilser alle på hverandre. 

Se så fint det var idag, det var helt perfekt turvær. Det er ganske deilig å være i gang med å svi av fettet. Jeg er så spent på hva jeg har bygget i vinter, nå kommer resultatene snart frem. 

 

Tok en trappeøkt idag også. Dette er noen av trappene, det er flere trinn lenger oppe ved huset. 

Dette er resultatet for dagen. 16000 skritt er forresten ikke rekorden min, jeg måtte re-starte telefonen min hin dagen og mistet all personlige data på mobilen. Rekorden min er 26 000 skritt. 

 

Mitt første foreldremøte:

Jeg var på foreldremøte for Nathalie idag, det gikk over all forventning og det var utrolig interessant å høre på. Det kom en foredragsholder å snakket om kosthold, helse og generell livsstil. Dette engasjerte meg max, jeg brenner skikkelig for kosthold og helse. Det er ingen tvil om at mennesket sin livsstil har endret seg med årene, tidligere så satt nordmenn i ro 3 timer daglig i gjennomsnitt, nå sitter vi i ro i 13 timer. Det er helt sinssykt spør du meg. Jeg ble faktisk overrasket. Hun spurte også oss foreldre om hvem som spiste 5 om dagen (frukt, grønt og bær) og ba de reise seg i salen. Jeg var den enste som reiste meg, når jeg oppdaget det så ble jeg nesten flau. Tenkte litt sånn; burde jeg latt vær å reise meg? ville ikke virke "bedre" enn de andre foreldrene på en måte, eller fremstille meg som perfekt for det er jeg overhodet ikke. Samtidig så hadde det vært feil å ikke reise seg også. 

Etter foredraget så satt vi oss i grupper å diskuterte vanene våre innenfor søvn, kosthold, drikkevaner (brus osv), aktivitet og skjermtid. 




Ja, nå sovner jeg. Jeg har hatt en utrolig fin og givende dag! 

 

Natta =)

 

-Sandra

 

Liten treningsvideo til dere. 

 

 

#helse #blogg #mamma #foreldre #kosthold #skjermtid #aktiv #livsstil #glad #natta 

  • 2015 er mitt år!!



    Jeg har endelig en kveld helt alene(!!), utrolig deilig.  Jeg vet jeg skrev tidligere at jeg skulle bli så flink til å blogge i 2015, så langt har det vært veldig travelt. 2015 ligger definitivt bra an til å bli det beste året mitt noensinne, det er så mye bra i vente og jeg gleder meg til å dele nyhetene med dere. 


    Hverdagen består som oftest av trening og kids, så venner / familie på kveldstid. 

    Når jeg er ferdig med alt jeg skal gjøre i løpet av en dag så er plutselig kl 23, og da er jeg ofte for sliten eller for opptatt til å sette meg ned å blogge. For å være helt ærlig så blogger jeg mest for min egen del også, som regel når jeg har masse på hjertet. Men jeg synes såklart at det er veldig koselig at noen gidder å trykke inn på bloggen min uavhengig av om jeg blogger eller ikke. 

    Jeg ligger faktisk overraskende bra an til å nå målet mitt i år, målet om å ha min livs beste form sommeren 2015. Siden september ifjor så har jeg trent styrke minimum 3 dager i uken. Nå er jeg startet med Cardio og sunnere kosthold. 

     

    Jeg tok bodyscan for 2 mnd siden ca, resultatet ble: Bra helse, kropps-alder 20 år, 45 kilo muskler og en fettprosent på 20 % og alt for lite vann i kroppen.

    Nå er jeg blitt mye flinkere å drikke vann, idag har jeg drukket rundt 3 liter vann vil jeg tro. 




    Dagens økt bestod først av 45 min styrke og 15 min cardio på SprekogBlid Os. 

    Så tok jeg en ekstra økt når jeg kom hjem: løp opp og ned trappene til huset 10 ganger uten pause. Opp og ned= en gang. Denne økten tok jeg for å bedre kondisjonen slik at jeg kunne få enda bedre tid opp stoltzen neste gang. Jeg avsluttet med diverse mageøvelser før dusjen. 

    Stoltzen for første gang, 05.04.2015 (bildet under). Tid: 16 minutter! Jeg var overrasket over formen min, jeg trodde ikke at jeg kom til å klare stoltzen så bra med tanke på at kondisjonen min ikke er den beste. Jeg gikk sammen med min søster og x-en min, Thomas. Jeg var sikker på at jeg kom til å nå toppen sist, men konkurranse instinktet mitt slo til og jeg var først opp. Thomas kom 3 minutter etter meg, med sine 19 minutter opp og Lene hadde rundt 23 minutter.  Etter litt brife bilder på toppen så avsluttet vi med å gå til fløyen og ned. 



    Hva skjer mellom deg og Thomas?!

    Dette spørsmålet har jeg fått mye den siste tiden så jeg tenkte at jeg skulle oppklare det. Jeg og Thomas tilbrakte mye tid sammen i noen uker og hadde det veldig koselig sammen. Vi holdt vel sånn delvis på også, men nå skjer det ingenting.  Jeg har avsluttet alt. Hvorfor? fordi det ikke er rett ovenfor han å bruke tid sammen med han når han er mer glad i meg enn omvendt. Jeg vil ikke ha noe forhold nå i 2015, jeg skal fokusere på å bli den beste versjonen av meg selv og nyte tiden alene. Rett og slett. Jeg hater å såre folk, spesielt folk jeg er glad i. Så da er det bedre å gi helt slipp på hverandre så han kan komme seg videre. 

    Håper dere alle har en super fin kveld.

    -Sandra

     

    #fitness #trening #kosthold #livsstil #sk2015 #blogg #ungmamma #sprekogblid #kjærlighet #singel #livet #2015 #mammablogg

  • Dagens treningsøkt!



    Hallo!

     

    I dag har jeg trent hele 1 t og 26 minutt, wee. Jeg hadde en skikkelig dårlig uke sist uke, jeg spiste kun drittmat og trente nesten ikke. Man blir ikke bikiniklar av sånt. Nå er jeg igang igjen, denne uken er det full skjerpings. Trente 45 minutt fintness dance igår + 15 minutter styrke. Itilegg rocket jeg i ca 10 minutt. Jeg tenker å rocke senere idag også.

    Jeg har også holdt meg unna pepsi maxen å kun drukket vann, det til tross for at jeg har pepsi max i kjøleskapet.

     

    Meg idag:



    mitt mål:



    Jeg vil ikke bli fullt så markert som hun, men en mellom ting mellom oss kanskje :) litt mer muskler hadde ikke skadet iallefal.

     

    Hva synes dere om mage nr 2? for mye for lite?

     

    -Sandra

    p.s: her er videoen jeg trente. knallbra opplegg & man blir skikkelig sliten!

  • Shape up appen!



    I går ble jeg forelsket i denne appen. Målet mitt er å gå ned 4 kilo på 4 uker, da er jeg nådd trivselsvekten min! 

    Denne appen hjelper meg å nå målet mitt, den måler hvor mye kalorier jeg forbrenner når jeg trener og hvor mye kalorier, proteiner, karbohydrater og fett jeg får i meg gjennom maten jeg spiser.

    Jeg fikk høre om appen gjennom en gruppe jeg er med i på facebook: Mødre ned i vekt og i bedre form. For å nå målet mitt, kan jeg ikke spise mer enn 1208 kalorier per dag. 

    På bildene under, kan du se hvordan jeg ligger an i forhold til målet mitt i dag. Jeg skal altså innta 1048 kalorier til idag, hverken mer eller mindre. Tenkte å spare litt kalorier til ikveld når seriene mine begynner på tv. 

    Har du smart telefon og vil gå ned i vekt? Da anbefaler jeg deg å laste ned denne appen. 

    Du finner den på google play funksjonen, den er helt gratis. Søk etter SHAPEUP på Google play.

     



    Dette bildet er litt utydelig. Jeg har spist 315 kalorier til frokost, 97 kalorier til lunsj og forbrent 252 kalorier gjennom trening.

    Ha en fin kveld! :)

  • 16.12.2012



    Heei!  :)

    Beklager lite blogging i det siste, men har rett og slett ikke hatt tid.

     

    Jeg har blant annet begynt å trene med jillian, trente 2 dager, fikk spysyken & tenkte å begynne på den igjen imåren. Det er en sinnssykt god treningssøkt, den varer bare i 20 minutter, men er veldig effektiv. Hvertfal om du ikke er i toppform slik jeg ikke er om dagen. Jeg fikk gangsperr i beina rett etter økten var ferdig, det har faktisk ikke skjedd før. Link til økten finner du her: http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8 For å få synlige resultater, bør du gjøre dette hver dag i 30 dager, så starte på level 2. Jeg vet om folk som har gått ned 3 kilo på 1 uke ved å trene med Jillian så anbefaler dere å teste den ut. Treningsøkten sørger for at du får trent alle musklene i hele kroppen så den passer også for mannfolk. husk: strong is the new skinny! 

    I dag har jeg faktisk hatt besøk av søsteren min & ungene hennes( mine nieser). Det var kjekt for både meg og Nathalie, Nathalie var våken hele dagen uten å sove + at hun la seg 50 minutter senere enn hun pleier uten protest. Ungene har herjet på i hele dag så leiligheten er ikke så veldig ryddig akkurat nå, men det er jo sånn man må regne med. Meg & søsteren min satt egentlig bare å snakket, fulgte med på ungene, laget mat og koste oss med gode historier. Senere kom mamma med Sjokolade & holdt oss med selsskap. Jo flere, jo koseligere (om det er riktig selsskap)! :) 

    Avsluttet dagen med en liten gåtur sammen med mamma og ungene, veldig koselig! :)  det var utrolig deilig å få luftet seg litt, elsker å være ute!

     



    Legger ved et bilde av meg & Nathalie for å ikke gjøre innlegget kjedlig! :) 

    Bildet er ikke fra idag, tatt for 2 uker siden! 

    Har dere det bra?

    -Sandra

     

     



  • Bildeer! :)



    "innrøm det, du synes jeg er kul"



    -Sandra 

  • Jeg bryr meg ikke om hva jeg veier!



    Nå har det gått 11 dager siden jeg fødte, jeg har ikke peiling på hva jeg veier..

    Men jeg bryr meg ikke om hva jeg veier for å være helt ærlig, jeg vil heller se bra ut enn å fokusere på vekten. Muksler veier jo som kjent mer enn fett.

    Se bildet under..hva syns du var finest? jeg personlig syntest det var finest når hun veide 62,5 kilo og er villig til å jobbe hardt for å se slik ut! :)


    Kroppen min 3 dager etter fødselen.

    Jeg er muligens litt tynnere og strammere nå, men er langt vekke fra målet mitt.



    Sånn vil jeg at den skal være! ;)

    Hva er målet ditt?! 

     

    -Sandra

  • Les mer i arkivet April 2016 Mars 2016 Februar 2016
    hits